Priča o Nutelli i kompaniji Ferrero samo je jedan od slikovitih primjera koliko nas razni brendovi svakodnevno zasipaju lažima i bombarduju suludim reklamama sa svih strana, samo kako bismo što više kupovali njihove proizvode. I to (možda) nije problem, sve dok reklame ne postanu pogrešno sugestivne, sa opasnim posljedicama…
Amerikanka Athena Hohenberg 2012. godine tužila je kompaniju Ferrero nakon što je doživjela za nju šokantno saznanje da Nutella nije zdrava… Iako na prvi pogled sulud potez konzumentkinje slatkiša koja se osjetila obmanutom i pravdu potražila na sudu, ovaj slučaj to nikakop nije, jer je ona ovu presudu – dobila, uz golemu novčanu odštetu!
Naime, žena iz San Diega odlučila je tužiti Ferrero zbog sugestivnog (i pogrešnog) oglašavanja, jer je ovaj brend u svojoj reklami za čokoladni namaz Nutella tvrdio kako je to zdrav doručak, a samo jedna kašičica istog ima preko 200 kalorija.
Slučaj je zaključen na američkom sudu, a Athena je uspjela dobiti parnicu te odštetu od čak tri i po miliona dolara! Iako će od dva i po miliona dolara ¨četiri dolara po teglici dobiti svi oni koji su kupili namaz od 1. januara 2008. godine do 3. februara 2012. godine, Athena kaže kako je zadovoljna ishodom parnice te i ta četiri dolara čine neku moralnu zadovoljštinu.
Nakon svega, Ferrero je bio dužan promijeniti svoju ambalažu, TV reklamu te internetsku stranicu.
Priča o Nutelli i kompaniji Ferrero samo je jedan od slikovitih primjera koliko nas razni brendovi svakodnevno zasipaju lažima i bombarduju suludim reklamama sa svih strana, samo kako bismo što više kupovali njihove proizvode. I to (možda) nije problem, sve dok reklame ne postanu pogrešno sugestivne, sa opasnim posljedicama… Donosimo vam listu poznatih brendova koji bi se zbog svojih lažnih reklamnih poruka, baš kao i Ferrero, mogli naći na sudu…
ARGETA, „ODOBRILE MAME“
Jedna od najagresivnijih kampanja, koje je odjeknula i na našim prostorima, jeste reklama za paštetu Argeta – “Odobrile mame”, koja ovaj artikl promoviše kao zdravu hranu koja je pogodna, pa čak i poželjna (!) za ishranu djece.
Prva, ali manje opasna laž je samo ime kampanje, jer su na bilbordima prikazane žene sa bh. imenima i citatima u kojima opisuju zašto je Argeta dobra i zdrava za njihovu djecu. Međutim, prevara je ubrzo otkrivena kad se saznalo da su umjesto fotografija pravih žena korištene lažne Shutterstock fotografije i lažne izjave nepostojećih mama o tome kako od jutra do mraka kljukaju djecu paštetama.
Druga laž, ona puno opasnija i skandaloznija, je činjenica da su paštetu, koja sadrži (čak!) 30 posto mesa najgoreg kvaliteta i bezbroj nezdravih aditiva, pokušali podvaliti kao zdrav i poželjan oborok za ishranu djece.
Nadamo se, ipak, da u ovu kampanju ni za trenutak niste povjerovali!!!
NIVEA IN-SHOWER Q 10 LOSION
Obzirom da nam je ljeto u jeku, na sve strane nude se i proizvodi za njegu tijela, naravno, sa „magičnim“ rezultatima koji će vaše tijelo bez po muke spremiti za plažu. Jedan od njih je svakako i regenerator za učvršćivanje kože Nivea In-Shower Q 10 losion, koji ‘ubija’ reklamnim porukama o “čudotvornim” Q10 zrncima i mentolu, zbog kojih će vam ovaj losion u kratkom roku navodno učvrstiti tijelo i poništiti sve negativne efekte koje vam donose godine.
Nebuloze u koje zdrav razum zaista ne može povjerovati, pa je tako i obmana poznate svjetske marke vrlo brzo raskrinkana u javnosti… Iskustva korisnica nedugo nakon pojave losiona osvanula su na internetu, a u njijma su dominirali razočaravajući komentari: “Nisam primijetila nikakvu razliku što se izgleda same kože tiče” ili “Nemojte očekivati da će vas ovaj losion riješiti celulita ili ozbiljnih problema kože”, samo su neki od njih.
Zar je neko uopšte i očekivao čudo?!
GILLETTE VENUS
Još jedan od ljetnih proizvoda koji garantuje nevjerovatnu transformaciju bez po muke su i britvice za depilaciju Gillette Venus. Iako su dosta skuplje od običnih britvica, Venus britvice ne nude ništa posebno, osim malo privlačnijeg dizajna. Ali zato daju naslutiti da ćete noge imati k’o Jennifer Lopez, koja je na plakatu isfotošopirana gotovo do neprepoznatljivosti.
Pa, ako ste baš toliko naivni, a vi ih kupujte i (raz)uvjerite se sami!
KINDER MILCH SCHNITTE
Još jedna skandalozna reklama sa opasnim porukama, koja se godinama emituje na TV-u, jeste ona za Kinder Milch Schnitte koje se prezentuju kao super zdravi obrok za djecu, pun mlijeka, meda i žitarica.
Međutim, valjda je svakom jasno da je stvarnost posve drugačija… Suludo je i pomisliti da jedan industrijski proizvod prepun šećera, masti i emulgatora može biti predstavljen kao zadrav obrok za djecu. To je potvrdila i analiza rađena u Njemačkoj, koja je pokazala da Kinder Milch Schnitte sadrže oko 60 posto masnoće i šećera više od, recimo, torte sa šlagom, tako da sve tvrdnje o “zdravom međuobroku” padaju u vodu.
Njihov proizvođač, zloglasni Ferrero s početka teksta, tu nije stao, nego je smanjio i gramažu proizvoda sa 35 na 28 grama, a zadržao istu cijenu. Samo se čeka neki ogorčeni kupac sa viškom vremena koji će ponovo tužiti Ferrero, kao što je bio slučaj s Nutellom.
MILKA ČOKOLADE
Milka je na našim prostorima najpopularnija vrsta mliječne čokolade koja se kod nas često prezentira kao jedna od najboljih na tržištu.
Međutim, činjenica je da su Milka čokolade preslatke, a ako uporedite okus čokolade koja se prodaje na našem tržištu s onom koja se prodaje u EU, odmah će vam biti jasno da o vrhunskoj kvaliteti tu nema ni govora. Šta nam se sve u njoj “pakuje”, vjerovatno nikada nećemo saznati, ali zato nije zgoreg biti na oprezu i dobro razmisliti, naručito pri kupovini Milka čokolada na “akciji”.
Da ne spominjemo i činjenicu da je cijena ove čokolade tokom godina rasla, a gramaža se smanjivala.
Zaključite sami zašto se Milka čokolada u zemljama Evrope uopšte ne smatra nekom delicijom, već spada u kategoriju jeftinijih i nekvalitenijih slatkiša.
DELIMANO
Kada odete u supermarkete, sa svih strana vam se nudi „vrhunsko“ posuđe sa nevjerovatnim svojstvima koja će vaše kuhanje podići na sasvim novi nivo. Kako da ne!
Međutim, brend koji nas najviše bombarduje takvim informacijama svakako je Delimano, koji svoje proizvode bazira na keramičkom premazu na tavama.
Kako sami uporno i konstantno navode, keramički premaz predstavlja vrhunsku inovaciju u proizvodnji kuhinjskog posuđa. Zahvaljujući svojim jedinstvenim svojstvima, garantuju potpuno uživanje u zdravijim i ukusnijim obrocima, pripremljenim za mnogo kraće vrijeme i uz minimum masnoće.
Naravno, realnost je opet potpuno drugačija. Umjesto tave u kojoj možete peći uz minimum ulja, dobijete tavu u kojoj se hrana lijepi puno gore nego na ostalim najobičnijim (i puno jeftinijim) tavama, a nemojte se začuditi i ako se vaša Delimano tava nakon kratkog vremena potpuno iskrivi.
O kvalitetnom i zdravom kuhanju možete samo sanjati, te zato razbijte zablude prije nego što se odlučite da (pre)skupo platite bilo koju tavu razvikanog brenda Delimano. Reklama je jedno, a iskustvo nešto sasvim drugo.
DM DROGERIE MARK
DM drogerie markt je jedan od najvećih lanaca drogerija u Srednjoj i Istočnoj Evropi, a u Bosni i Hercegovini osnovan je 2005. godine, dok je prva bosanskohercegovačka DM prodavnica otvorena u junu 2006. u sarajevskom naselju Dobrinja. Danas je DM zastupljen širom Bosne i Hercegovine s 55 prodavnica.
Od svog otvaranja DM u BiH posluje jako uspješno, i to ponajviše zahvaljujući našem mentalitetu koji sve proizvode iz Njemačke smatra kvalitetnim i superiornijim u odnosu na ostale proizvode iz drugih zemalja.
Naime, asortiman DM-a u Bosni i Hercegovini obuhvata, između ostalog, i 22 dm robne marke, a u cjelokupnom asortimanu posebno mjesto zauzimaju organska hrana i prirodna kozmetika.
Upravo te marke (pre)često se povlače iz prodaje zbog štetnih sastojaka, bilo da je riječ o dječijoj hrani, žitaricama, kašicama…, za koje je utvrđeno da sadrže (čak!) otrovne supstance.
A “akcije” u DM-u su posebna priča! Velika većina proizvoda koji ne spadaju u njihovu robnu marku dosta su skuplji nego u ostalim trgovinama, čak i kad je neki od tih proizvoda na rasprodaji.
Provjerite prije nego što se zaletite i na “akciji” kupite papreno naplaćen proizvod koji ćete negdje drugo platiti jeftinije po regularnoj cijeni!